Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Urząd Gminy Łańcut zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony https://gminalancut.pl.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Strona może zawierać drobne błędy dostępności, które nie uniemożliwiają użytkownikom odczytu lub zrozumienia treści.
  • Wszelkie błędy dostępności nie blokują dostępu do kluczowych funkcji i usług strony.
  • Użytkownicy korzystający z technologii wspomagających nadal mają możliwość korzystania ze strony lub aplikacji, choć mogą napotkać pewne niedogodności.

Nadmierne koszty

Serwis zawiera dokumenty PDF, które powstały na podstawie źle przygotowanych dokumentów tekstowych (nie ma w nich dobrze zaznaczonej logicznej struktury) - lub są skanami dokumentów. Koszt ponownego przekształcenia do postaci cyfrowej wielu archiwalnych dokumentów może przewyższyć korzyści wynikające z ich dostępności. Multimedia, takie jak stare filmy promocyjne bez napisów czy audiodeskrypcji, których dostosowanie wymagałoby znaczących nakładów finansowych. Systemy wewnętrzne, takie jak stare aplikacje, które są bardzo kosztowne w modernizacji i są używane tylko przez ograniczoną grupę użytkowników. Istnieje możliwość uzyskania dostępu do takich materiałów na życzenie użytkowników.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).

Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Dostępne udogodnienia dla osób niepełnosprawnych:

  • powiększanie czcionki
  • podświetlanie linków
  • ustawienie wysokiego kontrastu
  • skróty klawiszowe

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Anna Benedyk - mejlowo lub telefonicznie 17 226 32 41.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Urząd Gminy Łańcut

ul. Adama Mickiewicza 2A
37-100 Łańcut

Budynek wybudowany ok. 1870 r. znajduje się w strefie ścisłej ochrony konserwatorskiej więc trudne jest spełnienie wszystkich wymogów dostępności architektonicznej określonych w art. 6, ust. 1 ustawy z dnia 10 lipca 2019 o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – w związku z czym wprowadzono organizację pracy, która umożliwia realizację potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami w niezbędnym zakresie dla tych osób (na zasadzie dostępu alternatywnego).

Budynek jest częściowo dostosowany dla osób z niepełnosprawnościami: od południowej strony budynku wykonany jest podjazd dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim i osób z wózkiem dziecięcym umożliwiający dostanie się na parter. Korytarz na parterze umożliwia swobodne poruszanie się. Na parterze znajduje się Biuro Obsługi Mieszkańca, gdzie można uzyskać pomoc i potrzebne informacje. Brak windy. Schody wewnątrz budynku nieprzystosowane dla osób z niepełnosprawnościami. Urzędnicy z I i II piętra prowadzą obsługę interesantów z niepełnosprawnościami na parterze. Przy wejściu z podjazdem dla wózków inwalidzkich i dziecięcych znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnością. Takie miejsce znajduje się również po drugiej stronie budynku jednak ze względu, na to że służy ono również osobom korzystającym z innych instytucji nie zawsze jest dostępne. Osoba z niepełnosprawnościami ma prawo wstępu do budynku z psem asystującym.

Koordynator ds. dostępności architektonicznej: Marek Jucha, e-mail: .

Dostępność komunikacyjno-informacyjna